Sidor

Powered By Blogger

tisdag 18 september 2012

tuesday lovin



Tuesday lovin and the windy city










Regnet rasar oregelbundet. Ena sekunden smattrar det mot fönsterbrädet och överröstar lärarens banala röst, tiden flippar och snart faller dropparna ljudlöst, och låter mina tankar höras istället. North av Pheonix ljuder i hörluren och Johannas dova fnitter fyller det lilla av tystnaden som finns kvar. Spanska - håltimme - historia lästes min dag. That was it. - Skol-wise i alla fall. Ikväll väntar kören och dess Worship Central Course, och Stadstatern med dess ungomskort. Unlimited teater hela året för endast 250:- det kallar jag fantastik! 
Jag trivs i regnet hos vargarna och träden i skogen. Under bladtäckena och vattendropparna, i fukten och livet och ljuset och kylan. Som frost, fast utan dess knivar. Bara smekande lent och lummigt. 

 p.s jag fick en macbook pro igår. den happygaste girlen i världen typar. tack pappa, du är bra du. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar