Sidor

Powered By Blogger

onsdag 12 september 2012

Everybody's gotta learn sometime



Något som fascinerar mig beyond belief är hur filmer speciellt, men också musik och böcker kan påverka oss. I the O.C - en amerikansk serie, sa Seth Cohen en gång; "Stop me before I say that she makes me a better man, but she makes me more of a man.."
Han pratade om sin flickvän Summer och jag om filmer. Men ibland känns det just så för mig, att utan att titta på vissa filmer känner jag mig "less of a human" - mindre av en männsiska. Som om filmerna är en del av mig, och musiken är en del av min personlighet. Att jag tappar bort mig själv utan dem aktiva i mitt liv. Så känner jag också med musik, jag har kommit underfund med att det som gör att musiken har blivit så viktig för mig är att jag lär känna mig själv bättre genom musiken. Något så litet som att hitta ett nytt band och försvinna in i deras värld för en stund. Det är underligt fenomen ändå, hur något så ytligt och materiellt kan beröra och förändra, utveckla och hjälpa oss på en så djup nivå.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar