Sidor

Powered By Blogger

torsdag 27 september 2012

Skulle du lyssna då?

Om jag sa att allt var ditt, att jag ville älska dig på riktigt, skulle du lyssna då?


En liten del av mig skars av idag, en liten del av mitt hjärta blev någon annans.. tillhör något annat.
En liten del av mig växte stor när den lämnade min kropp och min själ. 
Jag gick på DRACULA på Uppsala Stadsteater i kväll med min vän Edel, det var en fenomenalt enastående visuell upplevelse. Scenografisk verkligen genialiskt i sin rätta bemärkelse, utan överdrift, som annars kanske gärna används av över entusiastiska hjärtan. Musikaliskt så känslostark och storslagen i djup enkelhet och som ett ett uppskattat hugg djupt inne i magen. Precis som mycket av Jonathan Johanssons musik, det var nämligen han, tillsammans med sin producent Johan Eckeborn som skapade musiken. Så väl inarbetat i föreställningen sjöng karaktärerna, så passande och känslosamt. Det kändes som att "när de sjöng såg man deras själar" som man kan se människors hjärtan när man tittar i deras ögon.  Skådespelarna kändes inte alls som skådespelare, det kanske är därför de inte får så mycket uppmärksamhet när de är värda så mycket credit, de var sina karaktärer ända ut i fingertopparna. 
När man älskar något så mycket blir det en del av en, och man en del av det. 
Jag är en del av Dracula för den är en del av mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar