Sidor

Powered By Blogger

tisdag 19 juni 2012

Can you tell?

Can you tell?


Efter en dag med Bella min känns livet mycket lättare. Bella är den rena defintionen av godhet, mod och alla sorters skönhet. Att bara få prata av sig med någon, någon med samma värderingar och som tänker och tycker lika i så många viktiga saker. Att Gud finns med i alla hörn i vår relation gör den så mycket starkare. Och att man får växa i sin tro tillsammans. Bella är verkligen en kvinna som drar en person närmare Gud. Just för att hon konstant strävar efter honom. Någon gång ska jag berätta om honom, min vän. Min Herre. Och allt vad han är, ja, allt jag känner i alla fall. Det är något otroligt vackert med honom, att han har så otroligt, ja verkligen o-troligt, många sidor. Och alla är så vackra. Så även fast du tror att du känner honom, kan du alltid lära känna honom mer. 
Tillsammans ute vid en damm på landet firade vi sommaren. Vi gjorde upp eld och grillade korvar-för-karlar: kvinnor kan! Mellan alla femtio telefonsamtal vi behövde svara på fikade vi på allt gott vi hade med och pratade om allt mellan himmel och jord. Allt från förhållanden, till framtidsplaner, till drömmar, till tro, till djupt liggande problem och hardships. Vi är duktiga på fenomenet ge-och-ta. 


Blommornas glada ansikten speglar våra leenden

På vägen hem till civilisationen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar