Sidor

Powered By Blogger

söndag 1 juli 2012

The lemon of life

The lemon of life 


Have you ever heard the saying "When life hands you a lemon, make lemonade"? Well, that's easier said than done. Sättet man hanterar problem på skiljer sig ofta från person. Men vilket sätt är bäst då? Jag älskar tanken på att fly, varje gång överväger jag mina möjligheter, eller egentligen överväger jag att fly. Det verkar så skönt, men såklart är jag för feg för att någon gång verkligen göra det. Eller är det tvärtom? Ska jag vara stolt och hoppas att jag är modig. "Mod" är ett svårdefinierbart ord. Vad betyder mod egentligen? Att man vågar gå mot strömmen? Att man tar ansvar? Att man vågar sätta sig mot reglerna? Att man lägger sitt liv åt sidan för någon annan? Men är inte det kärlek? Jag tror att de går hand i hand. Precis som ett gift par, olika individer med olika egenskaper, men bundna tillsammans
to be continued


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar