Sidor

Powered By Blogger

fredag 13 juli 2012

New York City Life

New York City Life Just nu sitter vi i barsalongen på vår hotell i New York och filosoferar med lite tilltugg till tankarna. Jazz och klassisk musik spelas omlott i högtalarna och ute skiner sol från den ljuva blå himlen. 32 grader och omväxlande molnighet, vackert väder idag! Påstår en äldre herre i höghatt, ja sannerligen! Svarar jag tillbaka med ett leende. Är detta en dröm? Tänker jag. Så nyper jag mig i armen, nej det var det inte. Bestämmer jag. Idag ska vi ut i denna stad, denna dröm, denna värld så annorlunda från vårt hem vi känner, idag ska vi ut på ett nytt äventyr i detta stora äventyr kallat New York. Denna stad är överväldigande! Bilder lovar jag ut, när jag är tillbaka i Sverige och har en dator med möjligheter istället för en iPhone, då kommer de finnas för dina ögon. From New York, with love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar