Sidor

Powered By Blogger

lördag 16 mars 2013


Du som bar mig igenom bär mig igen, bär mig nu och bär mig ända hem. 








Jag har en sång. Av alla hundra miljontals låtar som svävar runt i universum och uttrycker människornas desperata längtan efter. 
Den tog mig igenom och bar mig hem. Det är förunderligt hur musik, toner, ord - kan göra så stor skillnad på oss människor. Hur vi kan leva för musiken och genom musiken. Ett högre syfte tror jag musiken har. Det är vad jag vill tro. Använd den rätt, och den göra underverk.
Till små barn som pratar mycket (som jag gjorde t.ex.) säger man ofta att tala är silver och lyssna är guld.
Och:
"Du har två öron, och en mun för en anledning."
 Väljer vi att lyssna på Guds röst kan mirakel ske. Precis som de har gjort i alla tider. 
Även med musiken. Hur många gånger har inte musiken varit där för dig?
En hel vecka av ren glädje tack vare det ultimat-sköna beatet i öronen? Eller the relief av att känna att musiken står på din sida när alla andra är skit jobbiga och inte nånstans fattar vad du går igenom?
I reckon ganska många gånger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar