Sidor

Powered By Blogger

onsdag 1 januari 2014




Ledord för 2014: Tacksamhet

Tacksamhet är 
nyckeln till lycka
&
botemedlet mot självömkan



Jag vill uppskatta världen - naturen och dess invånare. 

Jag vill uppskatta min relation med Jesus. 
Och komma lite närmare någon slags förståelse av vad han faktiskt gjorde för oss, mig och dig under sina unga år här på jorden.

Jag vill uppskatta mina vänner. 
De som fortfarande finns vid liv och vid min sida. 
De som jag känt så länga jag kan minnas och de som nyligen anlänt i välsignelse för mitt liv.

Jag vill uppskatta min familj. 
Den gemenskap jag var ämnad att födas in i. De människor som är mitt hem och som jag fått chansen att älska i alla mina år.

Jag vill uppskatta min kyrka. 
Den församling jag ser som ett andra hem. Inte nödvändigtvis en kyrka, utan flera. 

Jag vill uppskatta livet. 
Att jag har skänkts ett och att jag skänkts privilegium som förgyller detta liv mer än ord egentligen kan beskriva.


Jag vill inse vad jag fått och inse att det inte är en självklarhet. För livet är ingen självklarhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar